مراکز تماس سخت افزاری شرکت نیوراک یک سیستم یک پارچه و تحت شبکه میباشد که علاوه براینکه امکان ارتباط بین سیستم های آنالوگ را در بستر شبکه فراهم میکند, توانایی برقراری سیستم هایی که به صورت پایه بر روی بستر شبکه هستند را نیز در اختیار ما قرار میدهد. امکانات ارتباط بین چندین مرکز تماس بین چند نقطه از طریق vpn و یا اینترنت ,  پشتیبانی از فکس آنالوگ بر روی شبکه ,برقراری تماس های همزمان تا 120  مورد  (در مدل های پیشرفته)  تنها  بخشی کوچکی از امکانات این مرکز تماس هوشمند به شمار میرود.


یک ارتباط همیشه پایدار:

با ویژگی هایی از قبیل ارتباط  از راه دور، امکان دسترسی به تماس ها ی شرکت حتی بر روی گوشی تلفن همراه، امکان تماس برگشتی به صورت کاملا خودکار از طریق سیستم , سری OM این اطمینان  را می دهد که هر کجا که هستید - چه در دفتر خود، چه در خارج از کشور و یا در خانه کار - هرگز تماس های مهم کسب و کار را از دست نخواهید داد.


سخت افزار دستگاه:

سری OM  به دلیل بهره گیری از CPU و استفاده از DSP های قدرتمند شرکت TEXAS INSTRUMENT از سری محصولات صنعتی شرکت نیوراک به حساب می آیند . این سری از یک RAM  سری DDR3 و حافظه داخلی GB 16 برای ذخیره تماس ها و تنظیمات  به همراه تعدادی پورت برای وصل کردن خطوط شهری و تلفن های آنالوگ بسته به نوع  مدل دستگاه به همراه محل قراری گیری POEWR آن و  یک کابل earth  به منظور حذف نویز محیطی تعبیه شده است.

پروتکل های قابل پشتیبانی:

این سری تقریبا از تمامی پروتکل های  SIP/UDP and SIP/TCP (RFC3261-FOR Lync support), IMS (3GPP), MGCP (RFC3435), SSH, HTTP, HTTPS پشتیبانی میکند.

کدک ها:

این دستگاه به صورت اختصاصی از کدک G729a   به همراه کدک های G711u   وG711a   و در بخش فکس نیز از کدک های T.38 , G.711 pass-through   به منظورکیفیت صدا بهتر و حذف نویز پشتیبانی می کند.

پروتکل های شماره گیری (DTMF)   و کالرآیدی (Caller ID): 

 در بخش  ,DTMFدستگاه از تمامی  پروتکل های اصلی و رایج  شامل In-band(audio), RFC2833, SIP-INFO  استفاده می کند.

کیفیت صدای بهتر: 

با توجه به اهمیت بالای کیفیت صدا در مکالمات در بستر IP ، شرکت نیوراک با بهره گیری از DSP های قدرتمند شرکت TEXAS INSTURMENT موفق به حذف نویز و اکو موجود در خطوط و بستر مخابراتی شده است. در صورت بر طرف نشدن این مشکلات بصورت پیش فرض ، امکان تغییرات پارامترهای مربوط به DSP های ECHO CANCELER بصورت دسترسی از طریق WEB امکان پذیر می باشد. 

پروتکل های امنیتی :

این سری به صورت پیش فرض از پروتکل های امنیتی مانند HTTPS, SSH, TLS, SRTP    L2TP,  OpenVPN استفاده می کند.

مدیریت آسان دستگاه :

توسط رابط کاربری تحت وب,  شما به راحتی هر چه تمام تر  پیکربندی خود  را از جمله  تنطیم نمودن IP دستگاه متناسب با رنج شبکه ,تنظیمات مربوط به راه اندازی  IP PBX  , نوشتن کد برای تفکیک نمودن تماس های ورودی و خروجی وارتباط بین داخلی ها و ... تا 500 خط , به روز رسانی firmware  از طریق محیط تحت وب و مشاهده جزییات تماس به همراه دانلود آن و صد ها امکان دیگر که از طریق محیط تحت وب آن تنظیمات را به راحتی تغییر نمود.

شخصی سازی با استفاده از رابط کاربردی برنامه نویسی (API)  :

همانطور که میدانیم،  APIها اجازه برقراری ارتباط بین نرم افزارهای مختلف را آسان می کنند تا با یکدیگر ارتباط موثر داشته باشند.به عنوان مثال فرض کنید که میخواهیم با استفاده از شماره تماس , اطلاعات کاربری فرد تماس گیرنده را به دست آوریم . شرکت نیوراک بدین منظور در مراکز تماس خود از این امکان بی بهره نبوده است. توسط API  و با هر زبان برنامه نویسی سطح بالا (c#,php ,phyton,java)  میتوان برنامه های تعاملی با مرکز تماس خود داشته باشیم. بدین منظور شرکت به صورت پیش فرض یک crm  اختصاصی را به کار برده است که علاوه بر موردی که به آن اشاره شد سایر موارد همچون بررسی تماس های فعال , تعداد تماس های جواب داده , مدت زمان مکالمات و…  را فراهم نموده است.این نسخه از نرم افزار برای گوشی های هوشمند نیز پیاده سازی شده است. 

سیستم منشی تلفنی هوشمند چند لایه(Multi Layer IVR):

این بخش از سیستم این امکان را به ما می دهد که با پخش یک فایل صوتی فرد تماس گیرنده قادر به وارد نمودن یک عدد جهت  اتصال مکان یا برنامه تعیین شده باشد و یا به صورت مستقیم داخلی مورد نظر خود را شماره گیری نماید. در اکثر سیستم های تلفنی از منوی منشی دیجیتال جهت مدیریت ورودی سیستم و راهنمایی مشتریان جهت اتصال هر چه سریعتر و آسانتر به بخش مورد نظرشان استفاده می گردد.همچنین امکان استفاده از چند منوی هوشمند نیز جهت تفکیک نمودن بخش های اداری یک مرکز نیز در این سری وجود دارد.

پشتیبانی از صف هوشمند:

چنانچه در سازمانی تماس های تلفنی بیش از تعداد پاسخ دهنگان باشد و نخواهیم مشتریان با بوق اشغال مواجه شوند می توانیم از صف انتظار استفاده کرده و موقعیت فرد تماس گیرنده را نیز به به خود فرد اعلام نماییم و این قابلیت را داشته باشیم که فرد تماس گیرنده در هنگام انتظار موسیقی و یا تبلیغ دلخواه ما را گوش داده و بعد از مدتی به او اجازه خروج از صف داده شود.در این سری نیز امکان شخصی سازی صف های ساخته شده نیز وجود دارد.

صرفه جویی در هزینه ها:

صرفه جویی در هزینه ها  بخش قابل توجهی از سیاست های شرکت نیوراک است . تمرکز توسعه محصول VoIP، ارائه بازده بهتر برای مشتریانی که ازبسترvoip  استفاده می کنند , حفظ سازگاری با جدیدترین تکنولوژی های VoIP از طریق ارتقاء نرم افزارو اجتناب از هزینه های مجدد از جمله نکاتی است که شرکت نیوراک در تولید محصولات توجه ویژه ای نموده است.

به صورت خلاصه  امکانات این مدل عبارتند از :

سیستم منشی تلفنی هوشمند چند لایه(Multi Layer IVR)

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری اختصاصی شرکت نیوراک(CRM)

امکان یکپارچه شدن با اکثر سانترال های تحت شبکه : الستیکس ، مایکروسافت لینک

Call Manager سیسکو ، هواویی و .... از طریق Multi Site 

سهولت در رجیستر کردن تلفن های تحت شبکه نیوراک در مرکز تماس های جدید

پشتیبانی از پروتکل های امنیتی TLS و SRTP

پشتیبانی از VLAN Tagging  

حافظه داخلی به میزان 16 گیگابایت جهت ضبط مکالمات ، گرفتن نسخه پشتیبان و همچنین گرفتن های مورد نیاز LOG

قابلیت اتصال حافظه جانبی جهت افزایش حافظه ذخیره سازی ضبط مکالمات

ابلیت اتصال مودم 3G/4G 

اضافه شدن دکمه Reset to Factory بصورت سخت افزاری

امکان شنود مکالمات

امکان استفاده از خطوط شهری دفتر از خارج از شرکت(DISA)  

امکان Barging

امکان ضبط تمامی مکالمات بر روی حافظه داخلی ، جانبی و یا در یک سرور مجزا

امکان تعریف گروه های کاری متعدد

امکان برنامه نویسی برای توسعه دهندگان با توجه به جدید اختصاصی شرکت نیوراک API  

نرم افزار اختصاصی تحت شبکه نیوراک برای سیستم عامل IOS و اندروید 

امکان تنظیم BLF  بصورت مستقیم از روی مرکز تماس برای تلفن های تحت شبکه نیوراک 

قابلیت RTC داخلی برای تنظیم خودکار زمان(Real Time Clock)

برای دارای 2 درگاه ورودی خطوط E1   بر روی سری 500 OM  که این دستگاه را از تجهیز اضافی برای پشتیبانی از خطوط  E1 بی نیاز می کند.

و......

مدل های سری مراکز تماس  OM :

OM_list